Vinterløping i Bodømarka

Dette er løpeturer for deg som har løpt i marka før, og som ønsker å bli kjent med nye stier og løpe sammen med andre som liker terrengløping.

Vi løper høyt og lavt i Bodømarka, ca 1,5-2 timer. Vi løper oftest en runde på 10-15 km

Vi prøver å finne et felles tempo som passe alle i gruppa. Det er vanskelig å si noe mer nøyaktig om tempo, da det kan variere etter rute og høydemeter fra gang til gang. Du må ha løpt minst 10 km i terreng i år og klare å løpe 1,5 time sammenhengende i terreng for å delta. Dersom du er usikker på din form kan du bli med og evt løpe en kortere vei ned til parkeringen dersom det blir for høyt tempo i gruppa i forhold til ditt utgangspunkt. I Bodømarka har vi mulighet å legge opp ruta slik at man enkelt kan finne veien ned underveis. 

 

Det er første året vi har løping på kalenderen, og vi har evaluert konseptet underveis. For at det skal være stimulerende for de som deltar må vi gjøre det slik, sånn at både de som har løpt lenge og de som har løpt litt mindre, kan møtes på midten. Det gjør vi med korte pauser underveis. Vi kan dog ikke favne absolutt alle. Er man nybegynner eller har lyst å ta steget ut i terrenget og lengre distanser, kan vi anbefale å delta på mandagsintervaller med Bodø Run og Bodø Bauta som har egne treninger (for medlemmer). 

 

Obs! Legg merke til at løpeøktene ikke går på faste dager og tidspunkt. Det kan variere fra uke til uke og etter hvem som er turleder.

 

Obligatorisk i sekken: Ta med drikke, energi (feks en banan), vindjakke, lue og hansker, buff, og hodelykt. Helst også terrengsko nå som det begynner å bli vått og "sleipt" i marka. Husk brodder dersom det er frost i bakken.

 

Vinterløping i Bodømarka

Dette er løpeturer for deg som har løpt i marka før, og som ønsker å bli kjent med nye stier og løpe sammen med andre som liker terrengløping. Vi løper ...

Kontaktinformasjon:

Turleder:

  • Aina Bye